Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 2 czerwca 2016

Harviestoun - Ola Dubh (18 Special Reserve)

Ola Dubh (18 Special Reserve) ze szkockiego Harviestoun Brewery to Old Ale o zawartości alkoholu na poziomie 8% obj. i goryczce 40 IBU. Trunek leżakował 6 miesięcy w beczkach po Highland Park 18 Year Old Single Malt Whisky. Inna nazwa to Black Oil 18 Year Old. W składzie woda, słód, owies, angielski chmiel East Kent Goldings, Fuggles i amerykański Galen, drożdże. Na ratebeer 99 punktów ogółem i 99 w stylu, co daje siódme miejsce w Top 50! Termin przydatności to wrzesień 2017.


Butelka 330ml, ciemna etykieta, kontra, kartonowa etykietka na sznureczku, firmowy kapsel owinięty czarnym złotkiem, brak info o pełnym składzie i parametrach trunku. Piana beżowa, drobna, dość trwała. Barwa ciemno brązowa z rubinowymi refleksami. Aromat dość słodki, taninowy, waniliowy w tle trochę karmelu, czekolady, miodu spadziowego. W smaku podobnie, dość słodkie, jest karmel, likier waniliowy, mleczna czekolada, kawa espresso. Gładka, aksamitna tekstura, niskie wysycenie, niska do średniej goryczka palono ziołowa, lekko ściągająca. W posmakach wyraźny tytoń, whisky, dębina i sos sojowy - wszystko to łącznie pozostawia odczucie ściągania na języku, lekką cierpkość...


Bardzo pijalny Old Ale, błyskawicznie znika ze szkła. Faktycznie zasłużone Top 50 - jeden z najlepszych, jakie piłem, na poziomie HaandBryggeriet Nissefar Fatlagret.
Cena: 5,55€

8,5+/10 pkt





Zakupione w Belgii w Bierhalle Deconinck: www.bierhalledeconinck.be

Browar:
harviestoun.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz