Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 21 czerwca 2016

Hopkins - Angelene

Angelene z kontraktowego browaru Hopkins to Foreign Extra Stout, uwarzony w Starym Browarze Kościerzyna. Piwo chmielone jest polskim chmielem Magnat. Parametry: 7,8% obj. alkoholu przy ekstrakcie 17,5% wag., goryczka na poziomie 38 IBU. Użyto słodu pale ale, pszenicznego, caraspecial I, czekoladowego ciemnego, płatków jęczmiennych, prażonego jęczmienia, prażonej pszenicy, płatków dębowych oraz suchych drożdży górnej fermentacji S-04 i wędzonej śliwki (suska sechlońska). Niefiltrowane, niepasteryzowane. Na ratebeer trunek oceniony na 92 punkty ogółem i 83 w stylu, na untappd 3,69. Warka do 28/08/2016.


Półlitrowa butelka, pełne dane o składzie i niepełne o parametrach zawartości, biały goły kapsel. Piana obfita, średnio trwała. Barwa czarna z brązowymi refleksami. Aromat dość przyjemny, głównie kawa, zarówno rozpuszczalna jak i zbożowa, odrobina czekolady i śliwki, jest też lekka siarka, wędzonki nie stwierdzam (dla mnie dobrze). W smaku dość wytrawne, podobnie jak w aromacie, z ta różnicą, że tu już wędzonka jest, i to ogniskowo oscypkowa, ta mniej przeze mnie lubiana... Goryczka średnia, palona i nieco pikantna. Wysycenie niskie, powyżej półpełne w odczuciu, lekko popiołowe.


Niezły FES, choć brak mi tu nieco więcej słodyczy...

Cena: 9,70zł

7/10pkt










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz