Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 6 maja 2016

Birbant - Hopsbant Fresh IPA

Hopsbant z browaru kontraktowego Birbant warzącego w Zarzeczu to, India Pale Ale potrójne chmielenie na zimno w przepływie za pomocą urządzenia "Hopsbant". Piwo ma ekstrakt na poziomie 16,5 BLG, alkohol 6,7% obj. oraz goryczkę 80 IBU. W składzie woda, słód pale ale, karmelowy jasny, słody pszeniczne, owies, amerykański chmiel Simcoe, Amarillo, Centennial oraz Zeus, suche drożdże górnej fermentacji US-05. Niefiltrowane, pasteryzowane. Na ratebeer ocenione na 91 punktów ogółem i 89 w stylu.


Butelka 500ml, kolorowa etykieta z pełnym info o składzie i parametrach zawartości, czarny kapsel z białym logo browaru. Piana nieduża, drobna, jako chmurki długo się utrzymuje. Barwa ciemno złota, mocno opalizująca. Aromat przyjemny, dość słodki - dominują owoce tropikalne, dojrzałe cytrusy i białe owoce. W smaku karmelowa podstawa łączy się z mocną chmielowością, delikatną słodyczą i średnią, krótką, świerkowo grejpfrutową goryczką. Wysycenie niskie, półpełne w odbiorze, niewielka siarka i pikantność w posmaku.


Podsumowując należy oddać, że jest to niezłe, fajnie nachmielone IPA, choć dla mnie o zbyt karmelowym profilu. Mocy hopsbantu jakoś nie czuć - chyba zbyt przereklamowane to urządzenie...
Cena: 8,10zł

7/10 pkt







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz