Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 12 kwietnia 2016

Pracownia Piwa - 500!

500! z browaru Pracownia Piwa to Porter z dodatkiem soli, czyli Salt Robust Porter. Ekstrakt na poziomie 18% wag., alkohol 7,4% obj., goryczka 40 IBU. W składzie: woda, słód jęczmienny, czekoladowy, black, karmelowy, amerykański chmiel Summit, drożdże górnej fermentacji. Piwo niefiltrowane i niepasteryzowane. Piwo z okazji uwarzenia 500 warek w browarze.


Butelka 330ml, goły czarny kapsel, foliowa etykieta zawierająca pełne dane na temat parametrów i niepełny skład zawartości. Piana niewielka, jasno brązowa. Barwa ciemno brązowa, prawie czarna, nieprzejrzysta. Aromat to głównie ciemna czekolada i kawa z odrobiną nut palonych i siarki. W smaku dość słodkie, kakaowe, delikatnie mineralne, gładkie, z popiołowym posmakiem. Goryczka średnia, palona, długa. Delikatna popiołowość i ziemistość w posmakach. Sól fajnie podbija słodowość, wyczuwalna tylko podświadomie. Niskie nagazowanie, pełne w odbiorze, delikatnie rozgrzewające.


Świetny, pełen smaku porter, znacznie dla mnie fajniejszy od wszystkich trzech wersji 6 Joseph's Street. Gdyby nieco poprawić aromat piwo byłoby super.
Cena: 7,00zł

8/10 pkt





Zakupione na Warszawskim Festiwalu Piwa 2016: warszawskifestiwalpiwa.pl

Browar:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz