Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 1 marca 2016

Matuška - Raptor IPA

Raptor IPA z czeskiego browaru Pivovar Matuška, to imperialna IPA o zawartości alkoholu na poziomie 6,3% obj., 15° Plato, brak info o goryczce. Skład: woda, słody: Czech Pilsen, Bavarian, Caramel, Carapils, chmiele: czeski Saaz i Premiant oraz amerykański Cascade i Amarillo, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer oceniona na 94 punktów ogółem i 94 w stylu.


Butelka szampanówka 750ml, brak pełnego info o składzie i parametrach piwa na żółtej etykiecie, złoty kapsel golas. Piana dość obfita, szybko opada do chmurek klejąc się przy tym do szkła. Barwa złota, opalizująca. Aromat przyjemny, zbalansowany, na równi cytrusy, owoce tropikalne i żywica a w tle nuty trawiaste z europejskich chmieli. W smaku podobnie, delikatna landrynka ze słodów, melon, mandarynka, papaja i sporo iglaków. Goryczka średnia, ziołowo łodygowa, ale krótka i fajna. Nagazowanie średnie, półpełne w odbiorze, całkiem pijalne.


Dobre IPA o amerykańskim zapachu i europejskiej goryczce, nieco suche w odbiorze, za to aromatyczne i "fajnie wchodzące".
Cena: 22,50zł

8-/10 pkt






Zakupione w sklepie Piwnica Wrocław: www.facebook.com/piwnica.sklep

Browar:
www.pivovarmatuska.cz


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz