Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 15 sierpnia 2015

Jolly Pumpkin - Oro de Calabaza

Oro de Calabaza  (Artisan Golden Ale aged in oak barrels) z amerykańskiego Jolly Pumpkin Artisan Ales, to Belgian Blond Strong Ale, leżakowane w dębowych beczkach i refermentowane w butelkach. Piwo uwarzone na wzór belgijski z użyciem dzikich drożdży, przez twórców określane jako Artisan Wild Ale, zawiera alkohol na poziomie 8% obj. i goryczkę 30 IBU. Na ratebeer ocenione na 98 punktów ogółem jak i w stylu.


Butelka 750ml, niepełne dane o składzie i parametrach na etykiecie, firmowy kapsel. Po nalaniu do szkła tworzy się drobna, zwarta piana, szybko redukująca się do kilku mm, ładnie przy tym oblepiająca szkło. Barwa złota, mętna. Aromat przyjemny, są estry przypominające brzoskwinie, jabłka, agrest czy porzeczkę, jest nieco nut kwiatowych, pieprzowych, pikantnych czy przyprawowych, ale główną nutą jest tu jednak dzikość belgijskich drożdży, która nasuwa mi skojarzenie z winem z modraka z dzieciństwa - kwaskowe, świeżo sfermentowane wino z niebieskich kwiatków;) W smaku bardzo podobnie, jest kwaśno, jest dziko, jest owocowo i fenolowo (czerwony pieprz, trawa cytrynowa, kardamon). Po pierwszym uderzeniu całej tej ferii doznań do głosu dochodzi przyjemna goryczka, delikatna, subtelna, nieco migdałowo-pestkowa i beczkowa cierpkość w posmaku. Nagazowanie średnie do niskiego, alkohol dobrze ukryty, lekkie i jednocześnie bogate odczucie w ustach.


Lekkie, wytrawne i aż poraża rześkością, a przy tym skojarzenia z dzieciństwem i "modrakowym szaleństwem" jak najbardziej na plus.

Cena: 50,00zł

8,5/10 pkt





Zakupione w sklepie  piwa-regionalne.com.pl

Browar:
www.jollypumpkin.com




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz