Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 9 lipca 2015

Rodenbach Vintage 2012 Oak Aged Limited Edition

2012 Vintage Oak Aged Limited Edition z belgijskiego Brouwerij Rodenbach, należącego do koncernu Palm, to piwo w stylu Sour Red/Brown, czyli Flanders Red-Brown powstały na bazie innego ich piwa - Grand Cru dwa lata leżakowanego w beczkach (edycja limitowana, numer beczki 170, leżakowane od 2012 roku). Piwo zawiera 7% alkoholu i to właściwie jedyna informacja o parametrach trunku. Na ratebeer piwo ocenione na 99 punktów ogółem i 99 w stylu, co daje miejsce w Top 50.


Ekskluzywna, zakorkowana butelka "szampanówka" o pojemności 375ml, foliowa, przezroczysta etykieta, brak informacji o składzie i parametrach. Piana nieduża, drobna i trwała, czerwono-wiśniowy kolor z delikatną mgiełką i ładnie pracującymi bąbelkami. Aromat dość intensywny, bardzo przypomina czerwone wino - na pierwszym planie oczywiście kwaśne owoce - wiśnie, porzeczki, czereśnie i winogrona, ocet jabłkowy, w tle delikatna wanilia. Smak zdominowany owocowo-winną kwaśnością, do tego nutka daktylowo-waniliowej słodyczy, aksamitnie łagodząca podniebienie. Wysycenie bardzo drobne, średnie, niska pestkowo taniczna goryczka, w afterteasie pozostałości po beczce.


Ogólnie ciekawe, kwaśne, półwytrawne, orzeźwiające, a z drugiej strony gładkie, tęgie, pełne aromatów i smaków piwo...
Cena: 27,10zł

8/10 pkt





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz