Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 12 czerwca 2015

Artezan - Pacific Pale Ale

Legendarne piwo z rzemieślniczego Browaru Artezan, aktualnie mieszczącego się w Błoniu koło Warszawy. Piwo warzone od 2013 roku, ale dopiero od niedawna dostępne w butelkach i dopiero teraz udało mi się je zakupić. Na ratebeer ocenione na 97 punktów ogółem i 99 w stylu! Samo piwo to oczywiście lekkie, aromatyczne American Pale Ale o ekstrakcie 12,5% wag., alkoholu na poziomie 5% obj. i goryczce 45 IBU, niefiltrowane, niepasteryzowane, chmielone amerykańskimi i australijskimi odmianami.


Butelka 500ml, goły biały kapsel, "letnia" etykieta z niepełnym składem i dokładnie określonymi parametrami trunku. Piana średnio obfita, są drobne i nieco większe oczka, barwa pomarańczowa, mętna. Aromat z butelki uderza świetnymi rześkimi cytrusami i żywicą od razu po otwarciu kapsla, po przelaniu dochodzą do głosu słodkie owoce tropikalne w syropie z szyszek świerkowych. Bomba! W smaku o dziwo nie jest słodko a wytrawnie, chmielowo - są pomarańcze, pomelo, mango i marakuja, świeży chmiel i iglaki. Goryczka bardzo przyjemna, krótka ale wyraźna i zdecydowana, w charakterze przypominająca albedo w grejpfrucie. Nagazowanie średnie do niskiego.


Świetne piwo, śmiało można je postawić w jednym rzędzie ze Sharkiem z Widawy, czyli 3xM: mega pijalność, mega aromat i mega smak w stylu West Coast! Dodatkowo jest w półlitrowej butelce więc i niedosyt mniejszy ;)

Cena: 7,85zł

8,5+/10 pkt





Zakupione w sklepie piwa-regionalne.com.pl

Browar:
artezan.pl
www.facebook.com/browar.artezan






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz