Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 3 sierpnia 2018

Browar Stu Mostów + HaandBryggeriet - ART+12 Mango, Strawberry and Raspberry Ale

ART+12 Mango, Strawberry & Raspberry Ale to uwarzone we wrocławskim Browarze Stu Mostów w kooperacji z norweskim HaandBryggeriet Fruit Beer z dodatkiem mango, truskawek i malin. Trunek zawiera ekstrakt początkowy na poziomie 11% wag., alkohol 3,5% obj. i goryczkę 20 IBU. W składzie: słód jęczmienny, słód pszeniczny, płatki pszenne i owsiane, amerykański chmiel Cascade oraz niemiecki Tettnanger, przecier mango (10%), przecier truskawkowy (10%), tłoczony sok malinowy (5%), drożdże górnej fermentacji US-05. Piwo niefiltrowane i pasteryzowane, na ratebeer ocenione na 95 punktów ogółem i 99 w stylu, co daje miejsce w Top 50. Warka do 26/12/2018.


Butelka 330ml, firmowy kapsel, etykieta z niepełnym składem i dokładnie określonymi parametrami trunku. Piany praktycznie brak, barwa różowo błotnista, nieprzejrzysta. W zapachu prawdziwa petarda słodkich owoców - truskawki, maliny, mango... W smaku półwytrawne, mega soczyste, soczkowate, owocowe, skontrowane średnią, grejpfrutową goryczką. Niskie, drobne wysycenie, pełne, gęste w odbiorze.


Smakuje to jak sok, jak nektar owocowy, ale jest goryczka, jest CO2, jest też potężna pijalność. Cool!

Cena: 6,69zł

8,5/10 pkt





Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:
100mostow.pl
haandbryggeriet.no


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz