Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 19 maja 2018

De Molen - Hutje & Mutje Woodford Reserve Barrel Aged

Hutje & Mutje Woodford Reserve Barrel Aged z holenderskiego browaru De Molen, to English Strong Ale (NL Strong Ale BA na etykiecie) leżakowane w beczkach po bourbonie Woodford. Piwo niepasteryzowane i refermentowane w butelkach, ekstrakt na poziomie 27° Plato, alkohol 13% obj., goryczka 45 IBU. W składzie woda, słody: pilzneński, karmelowy, monachijski, crystal, amerykański chmiel goryczkowy Simcoe i Columbus, miód oraz drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer piwo ocenione na maksymalne 100 punktów ogółem i 100 w stylu, co daje miejsce w Top 50. Warka z datą do 18/01/2028 roku (termin przydatności 10 lat).


Butelka 330ml, biała etykieta z czarnym info o parametrach i składzie piwa, firmowy kapsel oblany czerwonym woskiem. Piana gruba, sycząca, szybko znika. Barwa miedziana, klarowna. W aromacie głównie wanilina, deska, cola, miód, karmel i orzechy. W smaku słodkie, mocno waniliowe, karmelowe, rodzynkowe, miodowe, z solidnym, bourbonowym i drewnianym finiszem. Goryczka średnia, tytoniowa, średnie wysycenie, lekko szorstkie i dość rzadkie w odbiorze.


Ogólnie bardzo fajny profil, świetny barrel ageing, choć do perfekcji brakuje więcej ciała i lepiej nieułożonego alkoholu.

Cena: 5,25€

8/10 pkt





Zakupione w holenderskim sklepie www.speciaalbierpakket.nl

Browar:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz