Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 20 kwietnia 2018

De Glazen Toren - Saison d'Erpe-Mere

Saison d'Erpe-Mere z belgijskiego Kleinbrouwerij De Glazen Toren to Saison - sezonowe piwo górnej fermentacji o zawartości alkoholu na poziomie 6,5% obj., niefiltrowane, refermentowane w butelkach. W składzie woda, słód jęczmienny i pszeniczny, chmiel, drożdże, cukier. Na ratebeer 95/94 punkty overall/style. Zabutelkowane 11/03/2017, 2letni okres przydatności.


Butelka 750ml zamknięta firmowym dużym kapslem i owinięta papierem z niepełnymi danymi o składzie i parametrach zawartości. Pana średnio pęcherzykowa, obfita, szybko opada do pierzynki. Barwa żółto słomkowa, mocno opalizująca. W zapachu estry w typie brzoskwiń, gruszek, do tego siano, zioła... W smaku półsłodkie, biszkoptowe, miodowe, z pestką moreli, migdałem i sianem. Średnia, ziołowa goryczka, wysokie wysycenie, lekka szorstkość w odbiorze.


Ogólnie ok, fajna, lekko funky paleta, choć brakuje mi większej wytrawności, jest po prostu za słodkie jak na Saison...

Cena: 5,70€

7-/10 pkt






Zakupione w belgijskim sklepie belgiuminabox.com

Browar:
www.glazentoren.be


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz