Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 10 sierpnia 2017

Nepomucen - Solid Robust Porter

Solid Robust Porter z browaru Nepomucen, to Porter o zawartości alkoholu na poziomie 5,6% obj., ekstrakcie 14° BLG i goryczce 2 na 6. W składzie woda, słód pale ale, czekoladowy, monachijski, karmelowy, amerykański chmiel Cascade, Chinook, suche drożdże górnej fermentacji US-05. Piwo pasteryzowane, niefiltrowane, na ratebeer ocenione na 84/84 overall/style. Warka do 25/10/2017.


Butelka 500ml, firmowy kapsel, komplet informacji o składzie i parametrach zawartoąści. Piana nieduża, drobna, trwała. Barwa ciemno brązowa. Aromat głównie kawowy, zbożowy, czekoladowy. W smaku półsłodkie, lekko kwaskowe, tu również kawa zbożowa, espresso, gorzka czekolada, razowy chleb. Goryczka nieduża, ziemista. Niskie wysycenie, oleiste, gładkie w odbiorze z lekko szorstkim odczuciem na języku.


Nieźle pijalne, choć dość przeciętne, standardowe ciemne, lekkie piwo.

Cena: prezent

7-/10 pkt






Browar:
www.browar-nepomucen.pl
www.facebook.com/browarnepomucen


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz