Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 16 lipca 2017

La Trappe - Quadrupel Oak Aged Batch #26

Quadrupel Oak Aged Batch #26, czyli Quadrupel z holenderskiego Bierbrouwerij de Koningshoeven. Jest to blend: 80% quada leżakowanego w dębowych beczkach po wytrawnym białym winie (Pouily Fumé & Sancerre) i 22% quada leżakowanego w "czystych" dębowych beczkach. Trunek zawiera 11% obj. alkoholu, goryczkę 16 IBU, w składzie: woda, słód monachijski, pale, karmelowy, palony, syrop glukozowy, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Piwo niefiltrowane, refermentowane w butelkach. Na ratebeer ocenione na 99 punkty ogółem i 95 w stylu. Warka 26 z datą do września 2041.


Butelka 375ml zapakowana w kartonową tubę z banderolą, niepełne info o składzie i parametrach na kontrze, korek owinięty drucikiem, logo Authentic Trappist Product. Piana średnio obfita, nieco mydlana. Barwa jasno miedziana, z pływającymi drobinkami. W zapachu na pierwszym planie nuty beczkowe - wanilia, migdał, parkiet, białe wino, winogrona, w tle figi, syrop klonowy, zioła. Smak dość słodki, rodzynkowo waniliowo pikantny z nutą białego wina, po ogrzaniu dochodzą kandyzowane owoce, karmel, miód. Nieduża, przyprawowo pestkowa goryczka, lekka cierpkość i taniczność, ładnie ułożony alkohol (lekko rozgrzewający).  W odbiorze nieco wyklejające, pełne, treściwe, oleiste i jednocześnie wysoko wysycone, lekko musujące.


Już wersja podstawowa bardzo mi pasowała, tu zaś doznania są jeszcze intensywniejsze i szlachetniejsze, wzbogacone o przyjemne nuty barrel ageingu.
Ps.
Warto dać piwu kilka minut po otwarciu, gdyż początkowo czuć stary chmiel, który jednak szybko ustępuje miejsca wanilii...

Cena: 18,60€

9+/10 pkt






Zakupione w belgijskim belgiuminabox.com

Browar:
www.latrappetrappist.com






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz