Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 30 października 2016

Pracownia Piwa + Podgórz - Baran z Jajem

Baran z Jajem z podkrakowskiego browaru Pracownia Piwa to uwarzony w kooperacji z Browarem Podgórz Imperialny Porter Bałtycki - piwo górnej fermentacji o ekstrakcie początkowym na poziomie 24% wag. i alkoholu 9,5% obj. W składzie woda, słód jęczmienny, chmiel i drożdże. Piwo niefiltrowane i niepasteryzowane. Na ratebeer ocenione na 99 punktów ogółem i 99 w stylu, co daje wysokie miejsce w Top 50! Warka do 13/10/2017.


Butelka 330ml, czarny kapsel i etykieta foliowa zawierająca pełne dane na temat parametrów (poza IBU) i niepełny skład trunku. Pianka brązowa, delikatna jak na cappuccino, nietrwała. Barwa czarna, nieprzejrzysta, z brązowymi refleksami. Aromat intensywnie czekoladowy, kakaowy, truflowy, do tego nuta ciemnych owoców, likier wiśniowy... W smaku przyjemna słodycz, niezła pełnia, oleistość, kakao, kawa, tytoń. Zaraz za tym szybko pojawia się średnia goryczka - długa, palona, idealna. Lekko szorstkie w odbiorze, dość treściwe, wyklejające, nisko wysycone.


Bardzo udana współpraca - trunek nieźle ułożony, gładki, fajnie ukryty alkohol i zachowany balans poszczególnych składowych, jak na porter przystało...
Cena: 15,00zł

8,5/10 pkt



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz