Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 23 października 2016

Coisbo - Astoria Black

Astoria Black to Russian Imperial Stout, uwarzony kontraktowo dla duńskiego Coisbo Beer w Ørbæk Bryggeri. Piwo ma 7,2% obj., 50 IBU, w składzie woda, słód pale ale, monachijski, karmelowy, czekoladowy, pszenica, palony jęczmień, amerykański chmiel Cascade, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer ocenione na 94 punktów overall i 46 style. Warka do 04/11/16.


Butelka 330ml, pełen składu (prócz drożdży) i niepełne parametry na czarnej etykiecie, firmowy kapsel. Obfita piana, drobna, kremowa i trwała jak na cappuccino. Barwa brązowo czarna, nieprzejrzysta. Aromat głównie kawowy, do tego gorzka czekolada, kakao i ciemno czerwone owoce typu jeżyny, wiśnie. W smaku półwytrawne, kawowe, lekko kwaskowe od ciemnych słodów, jest tu sporo espresso, sypkiego kakao, gorzkiej czekolady, suszonej żurawiny... W afterteasie tytoń i pestki wiśniowe. Goryczka wysoka, popiołowo palona, długa i zalegająca. Wysycenie niskie, szorstkie, sporo ciała jak na tak niski woltaż, dość gęsta faktura, ładnie ukryty alkohol.


Niby ok, ale dla mnie trunek ma zbyt goryczkowo wytrawny profil, brakuje więcej słodyczy, mlecznej czekolady czy czegoś kontrującego palono-popiołową "nawałnicę"...
Cena: 10,00zł

7/10 pkt






Zakupione na Warszawskim Festiwalu Piwa: warszawskifestiwalpiwa.pl

Browar:
www.coisbo.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz