Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

środa, 29 czerwca 2016

Mikkeller - Beer Geek Dessert

Beer Geek Dessert to Imperial Stout (a raczej Oatmeal Imperial Stout) z dodatkiem ziaren kakao i lasek wanilii z duńskiego Mikkellera, warzony w norweskim Lervig Aktiebryggeri. Zawartość alkoholu na poziomie 11% obj., brak danych o ekstrakcie, IBU i chmielach. W zasypie słód jęczmienny, płatki owsiane, cukier, chmiel, drożdże. Piwo ma 100 punktów ogółem i 87 w stylu na ratebeer. Data ważności do 07/05/2025 roku.


Butelka 330ml, pełen skład na etykiecie, choć jeżeli chodzi o parametry to podana tylko wysokość alkoholu, kapsel srebrny goły. Piana jasno brązowa, drobna, niska, szybko opada do firanki. Barwa czarna, nieprzejrzysta, z brązowym refleksem u dołu szkła. Aromat wyborny - intensywne kakao, wiśnie w czekoladzie, praliny, likier kawowy, wanilia... W smaku półsłodkie, gęste, lekko kwaskowe w jeżynowy sposób, masa kakao, czekolady, pralin, karmelu, kawy espresso... Alkohol idealnie ukryty, goryczka niska do średniej, palona, wysycenie niskie. W odczuciu pełne, oleiste, gęste, lepkie...


Klasa RIS - wyrazisty, intensywny, imponuje potężnym ciałem (owies zrobił robotę!) i aromatem, może nieco mało słodyczy w smaku, ale ma to tu swój urok.

Cena: 30,00zł

9/10 pkt





Zakupione w sklepie www.smakpiwa.pl

Browar:
shop.mikkeller.dk




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz